Легкові шини /шини для ванів / шини для 4x4

stage_image

Медійні сервіси

Просто відпусти кермо: Continental тестує концепції автоматизованого керування

10/08/2017

Просто відпусти кермо: Continental тестує концепції автоматизованого керування

  • Інтуїтивно зрозумілі та багатофункціональні концепції формують довіру до автоматизованого керування
  • Continental проводить випробування на симуляторах і на дорозі, щоб краще зрозуміти особливості сприйняття користувачами нових дисплеїв і загалом концепцій керування
  • Комплексний інтерфейс взаємодії людини та машини з мультимодальними елементами забезпечує спілкування як голосом, так і без слів

 

10 серпня 2017 Відпустити кермо і спокійно читати книгу, поки автомобіль везтиме вас через затори після довгого робочого дня – вже не мрія. Втілити її в життя допоможе інноваційна технологія автоматизованого керування та розуміння водіями принципів її функціонування. У пошуку правильних рішень для викликів майбутнього, з якими стикатимуться автовиробники, компанія Continental інтенсивно досліджує та випробовує низку концепцій для автоматизованого керування.

 

Різноманітні питання щодо взаємодії між автомобілем та водієм

Оскільки автомобіль бере під контроль все більше задач водія, людина поступово переходить до ролі спостерігача. У зв’язку з цим виникають абсолютно нові питання та виклики щодо взаємодії людини і транспортного засобу. До якої міри водії мусять контролювати те, що відбувається на дорозі  і у який спосіб автомобілю найкраще «звернутися» до нього, щоб спонукати втрутитися? Як водій взаємодіє з автомобілем для здійснення певних маневрів? Чим зможе займатися людина в той час, поки автівка їде самостійно? Бажання водіїв, їхня безпека та, звичайно ж, безпека всіх учасників дорожнього руху є першочерговими для Continental при розробці інноваційних концепцій.

 

Виклик повністю автоматизованому водінню: зміна ролі водія

«На шляху до повністю автоматизованого керування найбільшим викликом стане зміна ролі водіїв, а також нові потреби та вимоги, що виникатимуть внаслідок цього», – пояснює доктор Карстен Міхельс, який очолює напрям системних та новітніх розробок Департаменту Інтер’єр в компанії Continental.

 

Наразі водії зосереджені виключно на управлінні автомобілем, але в майбутньому вони стануть прискіпливими користувачами та слідкуватимуть за процесом зі свого сидіння. Для цього людині потрібно будь-якої хвилини знати, в якому режимі здійснюється рух і як загалом поводиться автомобіль.

 

«Прозорість всіх процесів та повне розуміння ситуації користувачами – те, на що ми орієнтуємося під час розробки нових концепцій для налагодження комплексного діалогу між людиною та машиною. Тільки за дотримання цих двох умов водії зможуть довіряти повністю автоматизованим системам керування», – говорить К. Міхельс.

 

Розробники доклали зусиль, щоб у концепції всі технічні складові були динамічно та мультимодально пов’язані і чітко взаємодіяли між собою, були цілком зрозумілими для використання та завжди враховували готовність водія до дій. Наприклад, водіям може знадобитися певна підтримка системи та більше часу для того, щоб повернутися до управління транспортним засобом, якщо вони протягом тривалого періоду автоматизованого водіння були зайняті іншими справами.

 

«Довіра водіїв до системи та розуміння всіх поточних процесів надзвичайно важливі, адже в екстрених випадках водій повинен бути готовим за необхідності повернути контроль над транспортним засобом наприкінці автоматизованої фази керування», – говорить Гвідо Мейер-Арендт, головний технічний експерт з розробки інтерфейсу взаємодії людина-машина Департаменту Інтер’єр в компанії Continental.

 

Випробування на симуляторах і в тестових автомобілях надають цінну інформацію

Для того, щоб технологія автоматизованого керування могла застосовуватися в реальних умовах, Continental проводить масштабні випробування як у лабораторії, так і на дорозі. Особливо це стосується дуже вибагливого моменту переходу від автоматизованого водіння до фази водійського управління. При цьому розробники враховують: якою б досконалою не була технологія, людський фактор завжди відіграватиме головну роль, у тому числі при широкому розповсюдженні автоматизованого керування автомобілем у повсякденному житті.

 

Continental тестує елементи інтерфейсу «людина-машина» на спеціально розроблених транспортних засобах в реальних умовах водіння

Метод тестування на справжній дорозі дає учаснику випробування можливість звикнути до системи і допомагає побудувати довіру. У спеціально облаштованому автомобілі учасник випробування знаходиться ліворуч за несправжнім кермом, при цьому він переконаний, що має справу з високоавтоматизованою системою. Праворуч від нього – спеціально навчений водій за справжнім кермом, який нібито необхідний виключно для реагування в екстремальних умовах, але насправді повністю контролює автомобіль. Під час тесту безліч датчиків записують поведінку учасника експерименту та аналізують його реакції.

 

Спеціально навчений водій сидить праворуч та керує транспортним засобом

У фазі руху з ручним керуванням «справжній» водій (праворуч) отримує інформацію про дії учасника тестування на дисплеї та втілює їх у справжні маневри. А під час автоматичних фаз керування цей же водій (що знаходиться праворуч) повністю контролює кермо та забезпечує цілковите відчуття автоматичного водіння.

 

За допомогою спеціальної кнопки, водій може розпочати автоматичний режим руху або маневрування вручну

Завдяки цьому методу вже сьогодні певні елементи інтерфейсу «людина-машина» для автоматизованого керування перевіряються в реальних умовах. При застосуванні автоматизованих технологій вкрай необхідна відлагоджена взаємодія між водієм і системою, а отже, тестування автоматизованого керування на дорозі без участі спеціально натренованого водія ставило б учасника експерименту під загрозу. Водночас результати нинішнього методу випробувань дають змогу розробникам Continental напрацьовувати необхідні алгоритми для повного автоматизованого водіння.

 

Результати випробувань допомагають розробникам сформулювати необхідні алгоритми управління для повністю автоматизованого водіння

А от під час лабораторних випробувань можна перевірити реакцію учасників експерименту на небезпечні ситуації та критичні маневри під час водіння, що було б неможливим на справжній дорозі.

 

Симулятор керування – «Лабораторія ергономіки» Continental – дає можливість дослідникам ще ретельніше спостерігати за учасниками випробувань, наприклад, вимірювати частоту серцевих скорочень або записувати рухи їхніх очей.

Дослідники можуть спостерігати за учасниками випробувань та аналізувати їхні найменші реакції

За цими даними дослідники визначають, чи учасник випробування почувається комфортно, чи якась ситуація спричинює стрес.

 

Симулятор водіння дозволяє збирати дані без будь-яких зовнішніх перешкод

Елементи комплексної взаємодії людини і машини

Вже сьогодні Continental використовує мультимодальні, тобто мультисенсорні, рішення для передачі інформації водіям. Візуальні дані на дисплеях у кабіні водія чи проекції на вітровому склі та зміни кольорів світлодіодних смуг, що підтримуються за рахунок звукових сигналів, інформують водіїв, приміром,  про кінець автоматизованої фази керування чи сповіщають про небезпеку за допомогою спеціального аудіосигналу. Якщо внутрішні камери фіксують, що водій не реагує на ці сигнали, активізуються елементи «фізіологічного» сповіщення – наприклад, сидіння починає вібрувати або ремінь безпеки натягується щільніше. Окрім того, для забезпечення повної прозорості функціонування автоматизованої системи та мінімізації ризику плутанини для водія, Continental розробив спеціальний технологічний елемент, що контролюватиме зміну фаз керування.

 

«Завдяки серіям випробувань та постійній роботі над продуктами ми вдосконалюємо комплексний інтерфейс взаємодії людини та машини, забезпечуємо безперебійну комунікацію та закладаємо основу для того, щоб водії точно знали свої обов'язки у кожен момент керування і добре розуміли, як в цей час функціонує система», – говорить Мейер-Арендт.

 

Continental розробляє та виготовляє необхідні компоненти і системи для автоматизованого керування у всьому світі – США, Японії, Китаї та Європі. Інженери компанії працюють над шістьма ключовими елементами: технологією датчиків, з'єднанням кластерів, діалогом між людиною та машиною, системною архітектурою, надійністю технологій та позитивним сприйняттям автоматичного керування.

Детальніше можна дізнатися за посиланням

Зв'язатися
Iryna Yakymiv
Ірина Якимів

Менеджер з PR та Маркетингу в Україні та країнах Балтії

Підрозділу шин Continental

Continental Opony Polska Sp. z o.o.

ul. Żwirki i Wigury 16C, 02-092 Warszawa

Зв'язатися
Cordula Ressing
Cordula Ressing

Head of Communications/ Public Relations Passenger & Light Truck Tires (PLT)

Continental AG l Divison Tires

Büttnerstrasse 25

30165 Hannover, Germany

+49 (0) 511 938 2615

+49 (0) 511 938 2455

Зв'язатися
Alexander Bahlmann
Kai Rühling

Senior PR Consultant & Content Management Passenger & Light Truck Tires EMEA
Continental AG l Divison Tires

Büttnerstraße 25

30165 Hannover, Germany

+49 (0) 511 938 2370

+49 (0) 511 938 2455

Ми використовуємо файли cookie, щоб зробити наш сайт максимально зручним для вас. Натисніть сюди, щоб ознайомитися з більш докладною інформацією з цього питання або змінити ваші налаштування файлів cookie.