Франкфурт-на-Майні, Німеччина/Лас-Вегас, США, 10 грудня, 2019 рік. Технологічна компанія Continental закрила пробіл в асортименті автомобільних датчиків, представляючи нову систему контактних сенсорів (CoSSy). Система фіксує контакт між машиною і людиною або іншим об'єктом. На виставці побутової електроніки (CES, 7-10 січня 2020 р.) в Лас-Вегасі Continental продемонструє, як CoSSy допоможе зробити автоматизовану парковку ще безпечнішою. За допомогою звукового сигналу, отриманого CoSSy, навіть мінімальний контакт на пішохідній швидкості не залишиться непоміченим, після чого автомобіль зупиниться. Нова система має надлишкові можливості по виявленню сигналу, помічаючи об'єкти, які можуть перебувати за межами зони огляду інших датчиків. Рішення CoSSy зазвичай включає в себе від двох до дванадцяти датчиків, встановлених в оптимальних точках автомобіля. Після інтеграції датчика CoSSy сигнали від нього можна використовувати й в інших цілях, наприклад, для виявлення вандалізму (подряпин) або інших дрібних інцидентів, які мають характерні звукові сигнатури. Також, функціонал пристрою дозволяє оцінювати стан дорожнього покриття, ідентифікувати водія по голосу або виявляти наближення автомобілів. CoSSy навіть може активувати зв'язок з машиною через дотик: для розблокування достатньо легко постукати по дверях.
«Структурний і бортовий звук - це сигнали, які надають важливу інформацію про найближче оточення автомобіля. CoSSy спеціально розроблений, щоб підібрати звукові патерни декількох типів контактів. Наприклад, структурний звук попереджає про зіткнення з перешкодою на малій швидкості при автоматичному паркуванні», - каже Лоран Фабр, керівник підрозділу Passive Safety & Sensorics в Continental. «Однак потенціал CoSSy набагато вищий та дозволяя використовувати його в багатьох інших задачах, націленних на підвищення безпеки та комфорту поїздки».
Sensitive Sensing з CoSSy відрізняє, наприклад, сильне постукування, удар, вм'ятину чи подряпини, тому може використовуватися в різних додатках.
Звук структурного походження використовувався багато років в системах пасивної безпеки: датчики удару при зіткненні, які спрацьовують на характерний звук, підвищують рівень безпеки при аварії. Використовуючи свій багаторічний досвід роботи з датчиками зіткнень, Continental розробила новий мініатюрний звуковий сенсор, який налаштований на контакти при мінімальній швидкості. «Для низькошвидкісних контактів характерна особлива структура звукового сигналу», - каже Андреас Форстер, менеджер з майбутніх технологій в підрозділі Continental Passive Safety & Sensorics.
В майбутньому CoSSy може також надати додатковий шлях проходження сигналу для визначення стану дороги. Звук води, що відбивається на елементи транспортного засобу знизу, може використовуватися для попередження про можливе аквапланування. Залежно від майбутньої конструкції датчика також може бути проаналізований бортовий звук, який допоможе виявити небезпечне наближення транспортних засобів. Використовуючи ефект Доплера, CoSSy також допомагатиме водієві під час паркування.
Перше покоління нового рішення CoSSy може використовувати структурний звук як індикатор контакту з об'єктом під час автоматичного паркування. «У ситуації, коли людина наближається до машини непомітно іншим датчикам, таких як ультразвуковий або радарний. Навіть якщо таке й рідко буває, залишковий ризик не варто ігнорувати з міркувань безпеки, особливо стосовно автономної парковки», - пояснює Форстер. Очікується, що додатки для автоматичного паркування стануть широко доступні до 2022 року, тобто, нова сенсорна технологія з'явиться якраз вчасно. Датчики доставлятимуть свої сигнали в центральну систему обробки, яка може бути спеціалізованим електронним блоком управління (ECU) або інтегрована в існуючий ECU, такий як блок управління подушками безпеки.
Системи контактних датчиків (CoSSy) зазвичай включатимуть від двох до дванадцяти сенсорів, встановлених в оптимальних точках автомобіля.
Структурний звук може використовуватися як джерело інформації і для інших додатків. Якщо припаркований автомобіль подряпаний, датчики CoSSy можуть зафіксувати час контакту. Сигнал датчика також може бути використаний, щоб розбудити відповідну камеру, сфотографувати ситуацію або щоб інший водій дізнався про контакт, подавши сигнал тривоги або відправивши інформацію на заздалегідь зазначений смартфон. Це допомогло б утримати людей від вандалізму і скоротити ненавмисні наїзди. Датчик допоможе компаніям з оренди автомобілів контролювати стан автомобіля при поверненні.