Сучасні шини для легкових автомобілів мають доволі складну структуру. Гумові шини, на яких ми їздимо сьогодні, створюються вже більше ніж століття. Continental зіграв дуже важливу роль у розробці сучасних радіальних шин із сталевим кордом, покращивши конструкцію та функцію шин. Читайте далі, щоб дізнатись, якою є зсередини сучасна шина.
Шина складається з таких основних конструктивних елементів: протектор, корді та кожух. Ці елементи складаються з декількох шарів.
Починаючи з дорожнього покриття та йдучи до основи шини, давайте подивимось на окремі компоненти. Ми також з’ясуємо, яку роль відіграють ці компоненти.
Почнемо з зовнішніх шарів, що складають протектор та ремінь шини. Цей, здебільшого гумовий компонент, огортає корпус і забезпечує низький опір покриття та хороший накат, оптимальну керованість і тривалий термін служби, плюс забезпечує нормальний розхід палива.
1. Протектор. Виготовлений із синтетичного та натурального каучуку. На новій шині ця текстурована поверхня забезпечує великий пробіг, хороше зчеплення з дорогою та аквапланирування. Це рівнозначне поняттю безпечної їзди за будь-яких умов. Протектор шин контактує з дорогою та боковиною і має три ділянки:
Внесок Continental. У 1904 році Continental був першим виробником шин, який презентував на ринку малюнок протектора на пневматичних шинах того часу.
2. Безшовні шапки шарів. Цей шар, який знаходиться безпосередньо під протектором, забезпечує можливість руху на високих швидкостях. Уявіть, як зібрати усю довжину резинового жгуту назад у кульку, обмотуючи її навколо себе. Безшовні шапки трохи подібні до цього. Вони складаються з єдиного міцного нейлонового шнура, вкладеного в гуму. Цей шнур йде спіраллю по колу шини, з одного боку на інший, не перетинаючись.
Внесок Continental. Ткане лляне полотно, вкладене в гуму, було використане компанією для виконання цієї функції у шині. Але перехрещені нитки будуть натиратися одна об одну, що призведе до коротшого терміну служби шин. У 1923 році компанія Continental представила нову кордову тканину. Ця тканина (описана вище) мала шнури, що йдуть в одному напрямку, утримуючись на місці опорними нитками, вбудованими в гуму. Шини, котрі були зроблені з новою тканиною, служили набагато довше.
3. Сталевий кордовий ремінь. Міцні сталеві корди забезпечують жорсткість шини в цьому шарі, що:
Тепер давайте розберемо внутрішню частину шини, відому як кожух або каркас. Кожух амортизує шину і містить повітря, що функціонує як внутрішня туба. Навантаження несе повітря, а не сама шина. Ось чому тиск повітря настільки важливий. Той, хто хоч раз пробив шину, це добре знає!
4. Текстильний корд. Цей шар текстилю, а саме прогумоване віскозне або поліефірне покриття, контролює внутрішній тиск в шині та підтримує її форму.
5. Внутрішня вкладка. Герметичний шар бутилкаучуку, який виконує пару важливих функцій:
6. Бічна стінка. Зовнішня стінка вашої шини - з'єднана з протектором завдяки плечу протектора. Виготовлена з натурального каучуку, боковина захищає кожух від зовнішніх пошкоджень та атмосферних погодніх умов.
Це частина корпусу, компонент борта шини являє собою край шини, який надійно сидить на колісній канавці. Тут шина тримається на колесі завдяки тиску повітря. Край шини складається з трьох частин.
7. Підсилювач. Виготовлений з нейлону або араміду – одного з видів надміцного, жаростійкого синтетичного волокна, цей тонкий кабель:
8. Верхівка. Стабілізуючий клин із синтетичного каучуку. Вершина краю шини виконує ті самі завдання, що і підсилювач, забезпечуючи при цьому додатковий комфорт при керуванні.
9. Серцевина. Вона складається із сталевого дроту, вкладеного в гуму. Серцевина гарантує, що шина міцно сидить на ободі колеса.