Презентація Європейською Комісією нових законодавчих положень у сфері маркування шин, а також нової реєстраційної бази даних (ERPEL) та двох нових індикаторів функціональності (сніг та зчеплення з льодом) має на меті покращити інформування клієнтів при виборі шин, а також підвищити ринкову частку шин, які максимально відповідають усім вимогам безпеки та екологічності.
Ці вимоги також відносяться до шин для вантажівок (тип С3), але не стосуються шин для велосипедів.
Виробник та реалізатор будь-яких шин типів С1, С2 та С3 повинні надати клієнту відомості про офіційне маркування та іншу інформацію щодо продукту до здійснення продажу.
Буде також створена офіційна база даних (ERPEL), в які повинні реєструватися усі шини. Загальна публіка, покупці та офіційні органи матимуть доступ до цієї бази для перевірки маркування.
Згідно з новими положеннями, виробник може надавати шинам відповідний клас згідно з результатами тестувань і/або на основі підрахунків і порівнянь з еталонними значеннями, які мають бути належно задокументовані.
Планується, що починаючи з 2023 року подібні вимоги стосуватимуться і відремонтованих шин.
Так. Усі держави-учасники ЄС зобов’язані створити відповідні наглядові органи та закласти кошти на їх діяльність починаючи з 2021 року. Фінансування надається Європейською Комісією. Нові законодавчі положення передбачають декілька дієвих мір, а також юридичні зміни, які забезпечать функціональність нових положень.
Так. Користувач зможе з легкістю ідентифікувати зимові та всесезонні шини, ефективність яких була сертифікована, завдяки особливому символу 3PMSF (сніжинка у вигляді гори з трьома піками) на маркуванні. Символ крижинки на маркуванні свідчитиме про те, що шина типу С1 має протестовану та ефективну дію на льоду (для зимових шин з м’яких компонентів). Окремі тестування для шин типів С2 та С3 не встановлюються.
Завдяки спеціальному QR коду клієнт має змогу з легкістю перевірити маркування на шині у офіційній базі даних ERPEL та отримати офіційну інформацію про зареєстрований продукт.
Нові значення маркувань стануть загальнодоступними 1 травня 2021 року. На початку 2021 року наші клієнти та дистриб’ютори шин також отримають доступ до зареєстрованої інформації про продукти у базі даних ERPEL. Тим самим забезпечується поступовий перехід до нових положень, а наші клієнти та дистриб’ютори зможуть краще підготуватися до змін. Очкується, що база даних ERPEL запрацює до кінця жовтня 2020 року.
Візуалізація даних про шини у базі даних ERPEL для широкої публіки та дистриб’юторів буде оприлюднена до кінця 2020 року.
Нові положення ЄС щодо маркування шин мають сприяти більшій відкритості та забезпечити нові можливості для преміальних виробників, які з моменту появи маркувань (листопад 2012 року) слідують усім існуючим правилам. Додатковий контроль також буде необхідний. В свою чергу, це також сприятиме появі нових обов’язків у дистриб’юторів та виробників, яким, вірогідно, доведеться вносити зміни у існуючі робочі процеси.
Це один із ключових мотивів змін. Більша відкритість даних та постійний контроль мають сприяти розвитку індустрії в цілому.
Рішення про маркування приймається безпосередньо виробниками згідно з власним технічним оцінюванням. Окремі наглядові органи держав-учасників ЄС проводитимуть вибіркові перевірки (документації та готової продукції на предмет їх відповідності маркуванню) шин, які наявні на ринку.
Значення маркувань вказані на стікері/наліпці/у цифровому вигляді, наданих виробником шин.
Крім того, QR код, наявний у маркуванні, служить прямим посиланням на сторінку продукту у базі даних EPREL.
Альтернативним способом отримання інформації є використання артикулу для пошуку через базу даних маркувань Conti EU або у базі даних EPREL (увага: на даний момент пошук через базу даних EPREL функціонує з обмеженнями).
Клієнти, які мають доступ до PRICAT, також отримають безпосередні посилання на інформацію, наведену у базі даних маркувань Conti EU та у базі даних EPREL.
Об’єктивно кажучи, найкращим класом маркування є клас А. Однак варто зазначити, що європейське маркування не повною мірою відображає усі критерії, за якими варто оцінювати ефективність конкретного виду шин. Таким чином, при виборі шин, які максимально відповідають очікуванням клієнта, найбільш оптимальним варіантом є отримання консультації експерта або ознайомлення з результатами тестувань, проведених незалежними журналами.
Нове маркування базується на результатах по п’яти критеріям: гальмування на мокрій, засніженій та крижаній дорозі, опір при русі та зовнішній шум. Результати тестувань незалежних журналів, зазвичай, базуються більш ніж на десяти критеріях, тому вони дають більш повну інформацію, ніж нове маркування.
Не зараз. Можливо, подібне рішення буде прийнято у майбутньому при внесенні змін до діючих положень ЄС.
Тому що для них не були встановлені стандарти якості ISO чи певні обмеження (пороги).
Посилання на офіційну сторінку шини/продукту у базі даних EPREL.
Це внутрішній артикул Continental, завдяки якому можна знайти усі шини певної конструкції чи з певною характеристикою.
Вважається, що категорії ABC будуть більш зрозумілими для користувачів і їх буде легше інтегрувати у цифрові бази даних та дисплеї.
Відповідність встановленим показникам тестування гальмування на кризі для звичайних шин, що відповідає стандарту ISO. Метод тестування, що відповідає стандарту ISO, поки що не встановлено.
Ні.
Ні. Ви можете використовувати будь-який додаток для зчитування QR-кодів. QR-код містить у собі просте посилання на інформацію про шину у базі даних EPREL.
Так, дивіться попередні відповіді.
Не завжди. Щодо шуму, то показники залишаються тими самими (але замість 1, 2 або 3 звукових хвиль ми маємо категорії A, B та C).
Щодо опору про русі та гальмуванні, існуючі класи F та G у майбутньому будуть об’єднані в єдиний клас Е, а існуючий клас Е у майбутньому стане класом D. Щодо шин типу С2, клас D отримає нові показники опору при русі (див. нижченаведену таблицю).
RR | Вологість | Шум | |
C1 | A => A B => B C => C E => D F+G => E | A => A B => B C => C E => D F+G => E | 1 Звукова хвиля = A 2 Звукові хвилі = B 3 Звукові хвилі = C |
C2 | A => A B => B C => C E (8,1 ≤ RRC ≤ 9,0) => D E (9,1 ≤ RRC ≤ 9,2) => E F+G => E | A => A B => B C => C E => D F+G => E | 1 Звукова хвиля = A 2 Звукові хвилі = B 3 Звукові хвилі = C |
C3 | A => A B => B C => C D => D E+F => E | A => A B => B C => C D => D E+F => E | 1 Звукова хвиля = A 2 Звукові хвилі = B 3 Звукові хвилі = C |
Шини з новим маркуванням нічим не відрізняються від шин зі старим.
Ні. Ці шини однакові. Буде змінена класифікація шин класів E, F та G (клас 1 та вище). Але це будуть ті ж самі шини (ідентичні за своєю конструкцією).
Ні. Ці шини однакові.
Шина типу С1 має протестовану та ефективну дію на льоду, що підтверджується символом крижинки (для зимових шин з м’яких компонентів) у маркуванні. Окремі тестування чи вимога відповідності стандарту ISO для шин типів С2 та С3 не встановлюються.
Для отримання символу сніжинки шини мають відповідати встановленим показникам тестування на снігу, які відповідають існуючому символу 3PMS. Ця вимога стосується шин типу С1, С2, С3 для кожного з яких встановлюються власні значення та показники відповідності.
Подібне використання ніяк не забороняється, але ви не зможете ефективно використовувати ті переваги, які дає використання літніх шин влітку, а саме покращене зчеплення на вологих і сухих поверхнях та при гальмуванні. Крім того, більш м’яка структура зимових шин призводить до їх швидкого зносу влітку.
Якщо вони мають нинішнє (старе) маркування, їх можна продавати після 1 травня 2021 року (при умові, що вони були виготовлені раніше). Після вводу нового маркування класи F та G об’єднуються у клас Е.
ЄС ввів додаткове маркування енергоефективності для багатьох продуктів (морозильні камери, пилососи, лампочки і т.д.). Враховуючи, що маркування шин містить ряд інших важливих критеріїв, окрім енергоефективності, воно все рівно підпадає під вимоги маркування. Його використанням Європейська Комісія бажає уніфікувати усю продукцію, незважаючи на те, що існують певні різниці у типах маркування.
Так. Однак, хоч шини типу С3 і не були виключенням раніше, до них будуть висунені певні додаткові вимоги.
Не в даній редакції положень (2021), але це можливо у подальшому.
Ні. Шиповані шини не підпадають під дію положень ЄС і серед продукції Conti Group лише м’які шини типу С1 матимуть символ крижинки. Тестування шин типів С2 і С3 щодо їх відповідності стандарту ISO не буде проводитися.
Якщо всесезонні шини відповідають вимогам для типу 3PMS, вони матимуть подібний символ. В інших випадках, якщо подібне маркування я обов’язковим критерієм для використання взимку, вони не можуть розглядатися в якості всесезонних шин. Шина, яка відповідатиме вимогам лише типу M+S, не матиме символ сніжинки на маркуванні.
Усі шини, які відповідають встановленим значенням тестувань на отримання типу 3PMS, отримають маркування у вигляді символу сніжинки.
Ні. Лише шини, які відповідають встановленим значенням тестувань на отримання типу 3PMS, отримають маркування у вигляді символу сніжинки.
Шини, які за старим маркуванням відносяться до класу Е, будуть переведені до класу D (на даний момент такий клас відсутній для шин типу С1).
Повний список шин, офіційно зареєстрованих на продаж у Європі, що підпадають під ці положення, від усіх виробників шин з інформацією щодо маркування.
На рівні продукту -> та ж саме інформація, що і на маркуванні ЄС та таблиця з інформацією про продукт (різними мовами).
Існує дві бази даних: публічна, яка відкрита для усіх, та приватна, яка має додаткову інформацію тільки для наглядових органів та виробників шин.
Реєстрація шин відбувається через офіційну базу даних ERPEL (Європейський реєстр продуктів з маркуваннями енергоефективності).
Ні. В старих положеннях чітко вимагалося вказувати інформацію про маркування на накладній, однак в новій редакції положень ця вимога відсутня. Але інформація все рівно повинна бути надана у певному вигляді. Дистриб’ютори шин повинні надавати таку інформацію перед здійсненням продаж на цифрових платформах та через платіжні термінали, а також розміщувати її на видимих місцях у точках продажу.
В старих положеннях чітко вимагалося вказувати інформацію про маркування на накладній, однак в новій редакції положень ця вимога відсутня. Але інформація все рівно повинна бути надана у певному вигляді. Дистриб’ютори шин повинні надавати таку інформацію перед здійсненням продаж на цифрових платформах та через платіжні термінали, а також розміщувати її на видимих місцях у точках продажу.
Функція фільтру і пошуку по базі даних ERPEL знаходяться на стадії розробки. Вона завершиться до кінця 2020 року.
Ні. Шини зі старим маркуванням, які були поставлені до 1 травня 2021 року, не потребують зміни маркування. Те саме стосується і шин, які вже представлені на ринку (наприклад, у наших регіональних дистриб’юторських центрах), але будуть доставлені клієнтам після 1 травня 2021 року.
До 1 травня 2021 року продовжує діяти і є обов’язковим для продажу у Європі нинішнє маркування. Якщо користувачі отримають доступ до бази даних ERPEL раніше вказаної дати, теоретично, продавці можуть показувати обидва маркування продукту.
Для дистриб’юторів авто немає певних вимог – для них діють ті самі вимоги, що і для дистриб’юторів шин. Перед тим, як шини (або транспортний засіб із шинами) буде продано, вони повинні надати покупцю інформацію про маркування шин згідно з положеннями ЄС. На практиці це означає, що вони повинні надати офіційне маркування о цифровому чи друкованому вигляді, а також інформаційний лист продукту.
Для виробників немає певних вимог – для них діють ті самі вимоги, що і для дистриб’юторів шин та авто. Перед тим, як шини (або транспортний засіб із шинами) буде продано, вони повинні надати покупцю інформацію про маркування шин згідно з положеннями ЄС. На практиці це означає, що вони повинні надати офіційне маркування о цифровому чи друкованому вигляді, а також інформаційний лист продукту.
Ні. Коли маркування було вперше введено у 2012 році, виробниками було прийнято рішення використовувати стікери для маркування. Але це не є обов’язковим. Continental прийняли рішення, що це найкращий варіант з точки зору логістики та продаж дл наших шин типів С1 та С2. Щодо шин для вантажівок (тип С3), ми використовуємо цифрове маркування, яке також відповідає усім положенням. Виробники мають надавати інформацію про маркування у цифровому чи друкованому (у разі відповідної потреби клієнта) вигляді. Дистриб’ютори повинні надавати друковане маркування у точках продаж, а в разі продажу шин, які фізично відсутні у таких точках, інформація має бути у цифровому чи друкованому (у разі відповідної потреби клієнта) вигляді.
Continental гарантує, що усі наші продукту будуть повністю відповідати положенням та вимогам до виробників шин. Крім того, ми оголошуємо власний перехідний період (протягом всього 2021 року), в рамках якого будемо надавати продуктам обидва види маркування (нинішнє і нове) з метою попередження будь-яких питань та непорозумінь.
Воно буде доступно через базу даних EPREL, а також через власні веб-сайти Continental.
Уся необхідна інформація буде додана нами у існуючі системи і інтерфейси. Ми також поділимося інформацією про маркування через інші формати обміну даних (.csv і т.д.).
Так, якщо дата виробництва раніше за 1 травня 2021 року (тобто якщо шини було виготовлено до травня 2021 року).
Ми використовуємо файли cookie, щоб зробити наш сайт максимально зручним для вас. Натисніть сюди, щоб ознайомитися з більш докладною інформацією з цього питання або змінити ваші налаштування файлів cookie.