Products for Transport

stage_goods_TT

Коли паливна ефективність відповідає високій продуктивності

Чотири роки поту і ґуми

Розробники шин постійно намагаються йти в ногу із вимогами клієнтів та нормативними актами, не кажучи вже про боротьбу із законами фізики і хімії. Але в той час, коли вони не можуть осягнути неосяжне, нова родина гібридних шин Continental активно до цього наближається.

article_66w_image1

Андреас Хертвіг простягає руку до шматочка чорної ґуми, що лежить на його столі, у секції нової Conti Hybrid HD3. «Подивіться на протектор, він справді дуже тонкий, – говорить такий ж худий чоловік, одягнений у сорочку із короткими рукавами. – Це допомагає зменшити опір коченню». Хьортвіг знімає червону викрутку із тримача та використовує її, щоб відкрити вузьку канавку у протекторі на секції шини. «Сформовані кути тут покращують продуктивність на поворотах». Сільяна Літц, яка ділить офіс із Хьортвігом, вказує на інший паз: «І тонкий зигзагоподібний рисунок тут покращує зчеплення, навіть коли йде сніг», – пояснює вона.

Обоє розробників продуктів для шин для комерційних автомобілів Continental помітно пишаються своїм новим «дитям». І вони мають на це право, адже шина Conti Hybrid для вантажних автомобілів поєднує у собі найкращі характеристики із обох світів. Шини ідеально підходять не тільки для довготривалих поїздок, а й для транспортних засобів доставки товарів, де постійне маневрування означає, що шини піддаються підвищеному рівню стресу. На шосе вони можуть допомогти заощадити паливо; у містах, не страждають від зношування так сильно, як «звичайні» шини для довгих дистанцій.

У пошуках правильного балансу

Розробка такої високотехнологічної шини не є легким завданням. «Від початкової ідеї до стадії зрілості виробництва минає близько чотирьох років, – говорить Сільяна. По-перше, ми отримуємо завдання від наших колег із маркетингу: Клієнти певного регіону потребують продукту із такими й такими властивостями. У випадку із Conti Hybrid нашим завданням було знайти ідеальне поєднання максимального пробігу та мінімального опору коченню – справжня головоломка для розробників. «Ми знаємо, що працює в теорії, коли мова йде про оптимізацію окремих властивостей», – говорить Андреас. – …але заходи, що зменшують зношення, можуть підвищити опір коченню. Завдання полягає в тому, щоб знайти правильний баланс».

New content item

По суті, існують три ключові параметри, якими розробники можуть керувати: конструкція шини, ґумова суміш для протектора та форма протектора. Дві команди – одна фокусується на шинах приводних осей, а інша – на шинах рульової осі та причепу – почали роботу над розробкою нової сім'ї Conti hybrid. Розробка шини підпорядковується не тільки вихідним параметрам із маркетингу та законам фізики, а й правовим нормам щодо опору коченню, довговічності та рівню шуму. Вісімнадцять місяців зайняв пошук оптимальної суміші для нової Conti Hybrid. Чому так довго? «Ми використовуємо до 20 різних речовин у ґумовій суміші, – пояснює Сільяна. – Це дає нам безліч можливостей для пошуку ідеального поєднання». І кожен новий варіант повинен бути перевірений як хімічно, так і фізично. А як щодо характеристик зчеплення? Чи забезпечує суміш необхідний рівень еластичності?

Паралельно із лабораторною роботою розробляється правий рисунок протектора на комп'ютері.  «Ми знаємо, з самого початку, скільки канавок для якої осі потребує шина, – говорить Андреас. – Зрештою, ми маємо великий досвід у цій сфері. Тут йдеться більше про деталі: чи потрібно робити 80 нарізок або всього 75?» Після того, як комп'ютерне моделювання дасть нам необхідні відповіді, настає черга роботи «шинних скульпторів». Незважаючи на те, що окремі кроки можуть виконуватися роботами, нам все ще потрібні наші фахівці із гострими ножами та лазерними променями, щоб вирізати розрахований на комп'ютері рисунок протектора на ідеально гладеньких шинах. Один різьбяр може цілий день працювати над однією шиною, щоб створити ексклюзивний ручний прототип.

 

Із мрією про ідеальну шину

Однак, випробування прототипів на тестових машинах або у лабораторії, із рентгенівськими променями, комп'ютерною томографією, або як частина польових випробувань на транспортних засобах – займають набагато більше часу. Прототипи доопрацьовуються для більшої точності на основі результатів випробування. Наприклад, коли йшлося про нові гібридні шини, команда розробників довго і наполегливо думала, як розробити протектори, щоб зменшити кількість застрягання піску і гравію у шинах, коли вантажівки їздять ґрунтовими дорогами. Для звичайної людини одна шина може виглядати точно так само, як і інша, але у шинах Continental навіть найменший шип виконує важливу роль.

Нова сім'я Conti Hybrid створена на основі ґумових сумішей Continental. Протектор також особливий винахід. Однак розробники не відпочивають на лаврах – адже розробка шин – це безперервний процес. Андреас Хьортвіг, який був розробником продукту упродовж останніх восьми років, мріє про ідеальну шину. «Коли на одному із наших заводів вперше з'являється новий дизайн, це дійсно неймовірне відчуття, – каже він, з усмішкою на обличчі. Я пропоную всю можливу допомогу і переконуюсь, що все зроблено так, як ми передбачали. Його колега Сільяна Літц додає: «Завжди є місце для вдосконалення». Дипломований інженер-механік, який також має докторську ступінь у галузі матеріалознавства, вже з нетерпінням чекає наступного покоління шин Conti Hybrid – через наступні чотири роки.