Products for Transport

stage_goods_TT

Коли паливна ефективність відповідає високій продуктивності

Від одного запуску до наступного

За кожною новою шиною для комерційних автомобілів Continental, що виходить на ринок, стоять такі таланти, як Андрея Бесса та Хосе Естевес. Інженери-розробники гарантують, що хороші ідеї шлях до кращих шин - покоління за поколінням.

article_66w_image1

«Привіт, я Андрея», – говорить молода жінка із блиском у яскраво-блакитних очах. З елегантно лакованими нігтями, прямим волоссям до плечей та сережками-перлинками, вона не відповідає стандартному образу розробника технологій для шин. Вона швидко йде вгору сходами до відчинених дверей офісу свого колеги Хосе Естевеса. Як і Андрея, Хосе португалець. Він працює у розробницькому центрі Continental у Гановері вже 4 роки. Його завжди цікавили автомобілі, розповідає Хосе, і саме це й привело до Німеччини – потужності європейської автомобільної промисловості – після навчання на машинній інженерії. Хосе нещодавно завершив розробку 15 нових комерційних шин для Continental – цілої лінії продуктів, що вийшла на ринок цього року. Тепер він слідкує, аби все йшло гладко під час виробництва, адже його робота не буде закінчена, доки шини не опиняться у продажу.

Андрея почала займатися дослідженнями та розробками на Continental 12 місяців тому, але її шини з'являються лише на папері – точніше на екрані комп'ютера. «Ми зробили всі віртуальні тести та експерименти і встановили, як повинні виглядати шини», – пояснює активна 31-річна жінка, яка навіть у дитинстві надавала перевагу конструктору Lego, а не лялькам Barbie. Готуються форми для прототипів та  наступного місяця розпочнуться випробування, які покажуть відповідність шин очікуванням. Кожна зміна з цього моменту коштує часу і грошей – тиск увімкнений. Особливо через нову ґумову суміш, яку також розробили спеціально для проекту Андреї. «Вам завжди потрібен план Б у випадку, якщо щось піде не так», – говорить вона і сміється. «Її» шини призначені для будівельної техніки у Європі і на Близькому Сході, а тому повинні бути особливо міцними та виконаними із дотриманням усіх правил ЄС. «Це один із наших найбільших челенджів», – Андрея знає ситуацію дуже добре.

«Ми відчуваємо спеку і бачимо дороги»

Із кінця 2012 року шини в ЄС повинні бути марковані не тільки щодо рівня зовнішнього шуму кочення, а й економії палива та зчеплення з мокрим покриттям. Є також цілковито інші умови, які застосовуються в Європі порівняно з такими країнами, як Туреччина – через клімат чи дорожні умови. Хосе бере шматок гострого каменя зі свого столу: сувенір з Омана. «Це нагадує мені про те, з якою вантажівкою доведеться там мати справу, – говорить Хосе тихим голосом. – Компанія Continental хоче розвиватися – тому їй необхідно завоювати нові ринки та розуміти своїх клієнтів». Як правило, на початку  роботи інженери відвідують країни, для яких їхні шини будуть призначені. «Ми відчуваємо спеку і бачимо дороги, розмовляємо з нашими місцевими групами обслуговування клієнтів і з самими клієнтами», – пояснює Хосе. Як використовуються шини? Чого не вистачає клієнтам? «Навіть коротка поїздка часто народжує нові ідеї». Йдеться про моделі шин, особливо міцні для Туреччини та особливо термостійкі для країн Близького Сходу.

Андрея та Хосе в основному використовують свої творчі здібності на початку процесу розробки, коли бренд-менеджмент ставить перед ними завдання розробити шину зі специфічними характеристиками. Потім вони надають технічно-економічне обґрунтування, часто на межі здійсненного. Можливо, тому, що різні вимоги викликають суперечливі цілі або тому, що речі повинні бути кращими без збільшення витрат. «Для того, щоб залишатися на крок попереду конкурентів, ми повинні забезпечувати передові технології, думаючи також на кілька поколінь вперед», – говорить Андрея. Замість безкінечних тестів, потрібна хороша концепція з точними розрахунками, а також комп'ютерна візуалізація. Андрею та Хосе підтримують багато колег: є експерти для кожної частини шини – від вбудованої сталі, ґумової суміші до форми, структури та продуктивності. Маркетинг перевіряє додану вартість шини для клієнта. Служба підтримки клієнтів та випробування на місцях дають поради та рекомендації щодо локальних особливостей. Шість-сім відділів беруть участь у розробці шини – і кожен відділ повинен дати зелене світло для переходу до наступного етапу. «Після того, як ми успішно дійшли до фіналу, у нас є багато підписів на роботі», – усміхається Хосе.

 

Підтримка обертання колеса

Ніхто на Continental не вигадує шину, тихенько працюючи один. «Перш за все, ми – менеджери проектів і повинні бути в змозі організувати все добре для того, щоб завершити наші проекти вчасно та вписатись у бюджет, – говорить Андрея із променистим поглядом. Безпечні процеси та відгуки як з боку команди, так і від керівництва гарантують, що все йде добре. Зрештою, ті, хто працює у дослідженнях і розробках Continental, обертають велике колесо. «Одразу ж після університету я отримав велику відповідальність – це найкраща мотивація», – пояснює Хосе. Андрея швидко перебиває: «Ви відчуваєте, що все залежить від вас. Ви б ніколи не навчилися без цієї відповідальності». Андрея вивчала хімію і вже працювала для інших автомобільних постачальників, доки 2010 року не приєдналася до Continental, спочатку на заводі шин у Португалії. «Conti насправді відрізняється», – говорить вона з ентузіазмом.

Той факт, що вона не говорила ні слова німецькою, коли тільки приїхала, не мало це значення для її нового роботодавця: «На щастя, наша ефективність у роботі не залежить від мови, – пояснює Андрея. – Середовище тут, в Ганновері, дуже багатокультурне. Це створює чудову робочу атмосферу, яка вбирає усе найкраще із кожної культури». Але ви тут швидко набираєтесь специфічного досвіду: «Ми автоматично дивимося на вантажні шини навіть у часі відпочинку», – каже Хосе з усмішкою. Який стан шин? І, звичайно, хто виробник? «Я дуже пишаюся, коли бачу шину, яку розробив», – говорить Хосе. Андрія і Хосе не переймаються тим, що ідеї вичерпаються: «Ви завжди можете зробити щось краще». Перш за все, майбутнє за «чистими» шинами: менше викидів, менше споживання палива від зниженого опору коченню. Розробники шин вже мають певні ідеї. Тому що після кожного запуску відбувається наступний: чергове покоління шин вже в дорозі.