Products for Transport

stage_goods_TT

Коли паливна ефективність відповідає високій продуктивності

Потягніть, розірвіть, пробийте: Дайте гумі все, що маєте

До 15 різних видів ґумових сумішей використовуються у шині для вантажних автомобілів. Які та з яких компонентів найкраще підходять для конкретних моделей - перевіряє Continental, використовуючи найрізноманітніші методи,вкладаючи багато досвіду і ще більше праці. Звуки клац-клац-клац заповнють кожен куточок підвалу. Наче сотні швейних машин у нескінченному циклі. Незліченні поршні із чорними смугами рухаються вперед і назад у скляних коробках зі швидкістю світла. Тестові шматочки ґуми складаються у сеціальний млин. Вони згинаються сто разів на хвилину - два мільйони разів на тиждень. Випробувальники матеріалу Continental спостерігають, як утворюються тріщини – ознака зношування матеріалу. «Один тестовий зразок містить запис однієї смуги протектора», – говорить Рональд Уайтд з усмішкою. Ґумова смуга виконала понад 90 мільйонів обертів, а випробування тривало майже два роки. На дорозі шина повинна була б їздити і досі, не даючи все ще результатів для порівняння. Тільки дослідницька лабораторія може забезпечити однакові умови.

article_66w_image1

Рональд Вільдт працює протягом семи років із фізичними випробуваннями матеріалів, які проводяться у дослідницькому відділі Continental у Ганновері-Штокен. 45-річний чоловік гордо демонструє величезний "автопарк", який він і його 40 колег використовують для проведення тестування десятків тисяч матеріалів щорічно. Безліч пресів, штампувальних машин і тракторів розподілені у декількох кімнатах. Один вколює голку в круглий шматок гуми для вимірювання твердості, а другий розтягує гумове кільце для перевірки еластичності. Третій перевіряє відновлюваність пружності – важливу для опору коченню, який є вирішальним фактором для паливної ефективності вантажних шин. Окрім того, існують високотехнологічні пристрої, такі як «авіаносець», як шанобливо називають його працівники. Він повністю автоматично виконує одночасно сотні різних випробувань на стійкість, відновлюваність пружності та жорсткість. Тоді на сцену виходять «Ferraris» - вісім випробувальних систем, кожна вартістю чверті мільйона євро, які спотворюють гуму всіма можливими способами, використовуючи свою роботизовану зброю. І, нарешті, «Lamborghini»: масивний високошвидкісний лінійний тестер тертя, який імітує зчеплення на різних поверхнях на високих швидкостях – Continental навіть робить свій сніг та лід у холодній камері.

New content item

«Ґума має память»

Виміряні з точністю до міліметрів та секунд, всі дані безпосередньо опрацьовуються комп'ютером і надсилаються розробникам матеріалів. Вони винаходять рецепти ґумових сумішей для Continental. «Для кожної суміші потрібні від 15 до 20 тестів, залежно від того, для якого компоненту призначений матеріал», – говорить Фред Валднер. Він має докторський ступінь в галузі хімії, дванадцять років працював у відділі досліджень і розробок Continental, а з 2009 року очолює відділення фізичного тестування матеріалів. Просто підібрати зношені шини з вулиці і подивитися, як покращити матеріал? «Це 21 століття», - посміхнувся він, його очі блискають за вже впізнаваними окулярами. Сьогодні метою є знайти ідеальну ґумову суміш - навіть раніше, ніж вона стане шиною. Випробування стають складнішими та всеохопнішими. «За останні роки кількість динамічних випробувань із високочастотними деформаціями зросла до восьми, а кількість випробувань на міцність та розриви – до п'яти», – говорить Фред Валднер. Для того, щоб розвиток відбувався ще швидше, випробування матеріалів вимагають великої кількості машин –  і ефективних процесів. Команда Фреда Валднера опрацьовує понад 12000 рецептів на рік, приблизно 25 з яких за результатами опиняються у шинах. Суміші постійно очищуються у численних циклах удосконалення. «Ґума має пам'ять, – пояснює він. На відміну від сталі, ґума завжди інша – залежно від того, що робилося із нею раніше».

Тестовий зразок повинен бути таким самим незайманим, як це було б, якби він тільки що зійшов із виробництва. Саме тому випробувальники матеріалів самі виробляють тестові зразки у лабораторії.

New content item (1)

У ґумовій пекарні

Усвоїх кросівках Фред Валднер пробігає пружним кроком до «пекарні». Тут гаряче, але замість запаху печива, пахне ґумою, а всі працівники носять чорні сорочки Conti, а не кухарські ковпаки. Одним із них є Альберто Сабор – 22 роки у компанії, справжня легенда Continental. 40-річний чоловік ретельно зважує інгредієнти – натуральний каучук, наповнювач, пластифікатор, сірку, олію – суворо за рецептом. Точність – це головний ключ. Він розливає все у змішувач за встановленим порядком, а тоді обирає на комп'ютері потрібну температуру і час змішування. Виходить м'яка маса, яку Альберто розкочує у плиту. Твердою рукою він штампує їх у кола і прямокутники, які потім вулканізуються в пресі – «духовці». За десять хвилин він одягає пару синіх захисних рукавичок і з сяючою усмішкою витягає металевий лоток: ґумове печиво готове! Працівники лабораторії готові їх випробовувати.