Products for Transport

stage_goods_TT

Коли паливна ефективність відповідає високій продуктивності

Виробник ґуми

Не вся ґума однакова. Щороку лабораторія Фреда Валднера створює понад 10000 нових ґумових сумішей. І тільки найкращі відбираються до шин Continental.

article_66w_image1

Сирий натуральний каучук приїжджає у великих коричневих брикетах із каучукових плантацій Таїланду, Індонезії та Малайзії. У Центрі Досліджень та Розвитку Continental у Гановері, Німеччина, Фред Валднер та його команда перетворюють цю сировину на складні ґумові суміші для шин, використовуючи інноваційні та все більш досконалі формули. Понад 1500 інгредієнтів зберігаються на полицях і у шафах лабораторії, очікуючи свого часу: натуральний та синтетичний каучук різних якостей, матеріали для наповнення, такі як сажа або діоксид кремнію, антиоксиданти та технологічні додатки, масла та смоли, а також різні хімічні речовини для вулканізації.

Кожна ґумова суміш складається мінімум із десяти різних компонентів, іноді навіть двадцяти. Формули створюють колеги із відділу розробки матеріалів. Команда Валднера спочатку розробляє суміші у лабораторних масштабах, потім зразки випробовуються із використанням кожного трюку із книги. Кожна гумова суміш розроблена для окремого місця в конкретному типі шини. І лише два десятки із 12 000 зразків, що виробляються і відхиляються щорічно лабораторією Валднера, фактично опиняються у шинах.

 

Ґумові шматочки

Один із найгеніальніших винаходів дослідників матеріалу недавно представила команда Валднера: натуральний каучук, який отримують не із каучукових дерев, а із соку коріння кульбаби. Замість великих брикетів, кульбабова ґума прибула у шматочках розміром від 2 до 3 сантиметрів, які плавають у відрі води, – згадує Фред Валднер із посмішкою. Навіть після висушування матеріал був настільки м'яким, що зупиняв мішалку. «Він просто розтікався скрізь!» Тим не менш, лабораторії вдалося зробити із нього хорошу ґуму. Із того часу перші шини із кульбабової ґуми проходять випробування на тестових трасах Contidrom поблизу Ганновера.

 

Наука як вона є

Фред Валднер упродовж багато років працював розробником матеріалів для протекторів вантажних автомобілів Continental, а п'ять років тому перейшов до сфери фізичного тестування матеріалів. «Ґума є одним із найбільш захоплюючих матеріалів навколо, – пояснює Вальднер, який має докторський ступінь з хімії. Він може перебувати у трьох формах у своєму основному стані. Після вулканізації вона стає еластичною, може розтягуватись, а потім повертатися до своєї початкової форми. Також ґума може мати пружніший ефект або більш енергопоглинальний, залежно від складу матеріалу». Іншими словами, правильна суміш має великий вплив на функціонал шин. Наприклад, на гальмівні характеристики, які повинні бути максимально високими для відповідного рівня безпеки; або на опір коченню, який повинен бути максимально низьким для зменшення витрат палива.

Фред Валднер ґумовий ентузіаст і у свій вільний час також. 43-річний чоловік активний гравець у настільний теніс – «справжній високотехнологічний спорт», як він каже. Існує 150 різних гумових покриттів для ракеток, кожне із яких має інші ігрові властивості: «Це наука як вона є». І ще дещо, розвитку чого Continental сприятиме у найближчому майбутньому. Компанія домовилася про спільну розробку нового матеріалу із великим виробником покриттів. Не мине багато часу, і ми почуємо: гра, сет і матч – з Conti!